L'estació de mercaderies de l'Aldea, associada a la futura
plataforma logÃstica 'LogisEbre' prevista al polÃgon Catalunya Sud,
no està prevista a la planificació ferrovià ria del govern
espanyol. Aixà es desprèn de la conferència sobre infraestructures
ferrovià ries a la Catalunya Sud que va dur a terme fa deu dies Jorge
Ballesteros, subdirector general de Planificació i Projectes de la
Direcció General de Ferrocarrils del Ministeri de Foment.
Tot i que l'agenda catalana del Corredor Mediterrani situava
el LogisEbre a l'Aldea i, per tant, la connexió ferrovià ria fins a
la futura estació de mercaderies, el subdirector general de
Planificació i Projectes ha deixat clar que en les propostes que
fins ara s'han negociat amb la Generalitat, la de l'Aldea no hi surt.
Un "greu problema", segons els membres de la Plataforma
Trens Dignes que van assistir a la conferència i que es van reunir
privadament amb el cà rrec de Foment.
La conferència,
organitzada pel Campus de la URV a les Terres de l'Ebre, ha relatat
en detall la situació ferrovià ria a la demarcació de Tarragona i
les millores previstes en l'horitzó 2015, aixà com els projectes
amb els quals Foment treballa per més endavant. Ballesteros ha
detallat que la construcció d'una doble via entre Vandellòs i
Vila-seca, actualment via única, avança a bon ritme, i ha confirmat
que tot el tram fins a Castelló serà d'ample internacional (UIC),
inclòs el tram de via única de 12 quilòmetres que enllaça
l'estació de l'Aldea amb l'estació de Tortosa.
Sergi Simon, Agust Bertomeu, Maria Montesó
1 comentari:
Molt bo, home! Ets un geni company, et volem al concurs del Cangur!
Publica un comentari a l'entrada