dimarts, 19 de novembre de 2013

La planificació ferroviària de l'Estat no preveu l'estació de mercaderies de l'Aldea

L'estació de mercaderies de l'Aldea, associada a la futura plataforma logística 'LogisEbre' prevista al polígon Catalunya Sud, no està prevista a la planificació ferroviària del govern espanyol. Així es desprèn de la conferència sobre infraestructures ferroviàries a la Catalunya Sud que va dur a terme fa deu dies Jorge Ballesteros, subdirector general de Planificació i Projectes de la Direcció General de Ferrocarrils del Ministeri de Foment.
Tot i que l'agenda catalana del Corredor Mediterrani situava el LogisEbre a l'Aldea i, per tant, la connexió ferroviària fins a la futura estació de mercaderies, el subdirector general de Planificació i Projectes ha deixat clar que en les propostes que fins ara s'han negociat amb la Generalitat, la de l'Aldea no hi surt. Un "greu problema", segons els membres de la Plataforma Trens Dignes que van assistir a la conferència i que es van reunir privadament amb el càrrec de Foment.
La conferència, organitzada pel Campus de la URV a les Terres de l'Ebre, ha relatat en detall la situació ferroviària a la demarcació de Tarragona i les millores previstes en l'horitzó 2015, així com els projectes amb els quals Foment treballa per més endavant. Ballesteros ha detallat que la construcció d'una doble via entre Vandellòs i Vila-seca, actualment via única, avança a bon ritme, i ha confirmat que tot el tram fins a Castelló serà d'ample internacional (UIC), inclòs el tram de via única de 12 quilòmetres que enllaça l'estació de l'Aldea amb l'estació de Tortosa. 
 Sergi Simon, Agust Bertomeu, Maria Montesó

1 comentari:

Anònim ha dit...

Molt bo, home! Ets un geni company, et volem al concurs del Cangur!