dimarts, 3 de desembre de 2013

Projecte Comenius a Noruega


Enguany és el segon curs que el nostre centre participa en un Comenius. A principis de novembre quatre alumnes de primer de batxillerat i dos professores van viatjar a Noruega. Eren Àlex Martí, Nerea Favà, Mariana Arias i Marc Martínez, acompanyats per Esther Santos i Pili Lluís. Hem parlat amb Esther i ens ha explicat com els ha anat.

-Quan fa que heu començat aquest projecte?
Al setembre del 2012 però es va preparar durant el curs 2011/2012.
-En què consisteix aquest projecte?
És un projecte conjunt en diferents països on es parla l'anglès en el qual els alumnes treballen diferents aspectes d'una mateixa temàtica. En el nostre cas, el treball es diu Waterborne Identities i és de dos cursos acadèmics. El nostre tema és l'aigua.
-Què vau preparar per al Comenius?
Portàvem la part d'economia relacionada amb l'aigua. Vam preparar unes presentacions en què parlàvem sobre la indústria, la pesca i la gastronomia.
-On vau anar?
La primera reunió es va fer aquí, a Camarles, i era només de professors, i després van anar quatre alumnes acompanyats de dos professors a Turquia, a Bulgària i a Noruega i ens falta a l'abril anar a Alemanya.
-Quant de temps vau estar a Noruega?
Vam estar-hi cinc dies, de dilluns a divendres, però dos dies han sigut quasi de viatge.
-On vivíeu?
Les professores vam estar en un hotel i els alumnes en cases de famílies. La ciutat on es trobava l'hotel es diu Ulsteinvik i la zona on es trobaven els alumnes es deia Ulstein. Molts dels alumnes vivien al mateix poble però d'altres vivien en illes al voltant o en llocs més llunyans.
-Com era el vostre dia a dia?
A les 8:25 començàvem la programació d'aquell dia i hi havia també un temps de treball. Quasi tots els dies hi ha hagut una excursió, més temps de treball i després els alumnes marxaven amb les famílies o tots junts fèiem alguna activitat d'oci.
-Quin temps feia?
Entre 0 i 5 graus.
-Quines activitats vau fer?
Hem fet activitats de diferents tipus: activitats acadèmiques, d'estudi, de treball en què els professors hem tingut reunions i els alumnes han tingut tallers. Hem tingut temps d'oci; hem ballat, hem anat a la bolera, hem vist un partit de futbol i després hem tingut excursions a fàbriques relacionades amb l'aigua, excursions a llocs d'investigació de la natura, dels víkings, caçadors de balenes...
-Quins llocs visitats vos han agradat més?
A mi concretament em va agradar un penya-segat d'una illa que era una reserva natural, pel paisatge, i per les cases típiques i els ponts. Els habitants passen d'illa en illa per ponts. També vaig anar a veure com construïen un vaixell que era més gran que Tortosa.
-Com era la gent d'allà?
La gent és molt acollidora, passen molt de temps a casa perquè normalment fa molt de fred, ara no en feia tant, però esperaven que fes molt de fred. Hi ha molt poques hores de sol, sortia a les deu del matí i es ponia a les quatre de la tarda. Fan molta vida a casa i hi conviden molt la gent, són molt amables i molt tranquils.
-Que penses de Noruega?
Penso que és un país molt bonic, que fa prou de fred i que la gent i els llocs són super acollidors. El millor de Noruega: els noruecs.
-Ens podries explicar alguna anècdota?
Em vaig deixar la clau de la maleta i no la vaig poder obrir fins al dia següent (riu).
-Quin és el record que us heu endut?
M'emporto dos coses: el primer són les bones experiències d'allà i el segon el haver compartit estos dies amb els alumnes, que és molt diferent de fer classe i la veritat és que és un molt bon record.
Moltes gràcies per la teua col·laboració.

Mirabela, Carmen i Marta.